خانه > آموزش نرم افزارهای مکانیک > آموزش نصب Abaqus 6.9 و حل مشکل نصب در ویندوز 7

آموزش نصب Abaqus 6.9 و حل مشکل نصب در ویندوز 7

با سلام خدمت دوستان….

همانطور که آشنایی دارید آباکوس نرم افزار تحلیل جامداتی است. این نرم افزار که جزو دسته نرم افزار های FEA می باشد (Finite Element Analysis). دارای محیطی ساده اما پیچیده است.امروز قصد دارید هم نحوه نصب و هم حل مشکل نصب در ویندوز 7 را آموزش دهیم.

اگر تا به حال اقدام به نصب این نرم افزار در محیط ویندوز 7 کرده باشید. متوجه بروز یک مشکل در هنگام نصب خواهید شد. این مشکل نه از سازگار نبودن با نسخه 64 یا 32 شماست و نه از معتبر نبودن لایسنس یا همان مجوز نصب. بلکه این تنها از سازگار نبودن نرم افزار با ویندوز بوده.

البته مشکل آنچنان هم حاد نیست که دیگر راهی برای ادامه نداشته باشد. برای حل این مشکل خود ویندوز امکاناتی تعبیه کرده تا بتوان از طریق آن مشکل را حل نمود.

برای خواندن ادامه مطلب به بیشتر بخوانید مراجعه نمایید…

باز آی که تا به خود نیازم بینی

بیداری شب های درازم بینی

نی ،نی غلطم که خود فراق تو مرا

کی زنده رها کند که بازم بینی

اگر نصب کرده باشید ممکنه به مشکل زیر برخورده باشید.

WARNING: Unexpected output from Abaqus executable findWinVer.exe.
ERROR:  This computer's platform is Windows/x86-32 but the Abaqus release was
       built  for Windows/x86-64.  Please install and execute the Abaqus release
       built  for Windows/x86-32 to ensure compatibility between your system and
       Abaqus  software.
Abaqus sysinfo execution exited with error(s).
Abaqus  sysinfo failed

از اینجا به بعد دیگه نمتونید ادامه نصب بدید….

چون ویندوز رو قبول نمیکنه و حالت ناسازگاری براش پیش اومده. بنده خودم ویندوز 7 نسخه 64 بیتی داشتم که متاسفانه این خطا در هنگام نصب بروز کرد.

خوشبختانه تونستم در یکی از انجمن های انگلیسی زبان روش حل مشکل رو بیابم. که الان خدمت شما هم به صورت تصویری بیان میکنم.برای حل این مشکل کلا از مراحل نصب خارج بشید و به دنبال فایل نصبی بگردید…. هنگامی که پیدا کردید بر روی ان راست کلیک کرده و گزینه زیر که Troubleshoot Compatibility رو انتخاب کنید.

بعد از زدن این گزینه ویندوز به صورت خودکار شروع به جستجوی ویندوز مورد سازگاری با نرم افزار خواهد کرد….

حال از گزینه های زیر اولی که Try هست رو انتخاب کنید

پنجره زیر نتایج جستجوی ویندوز بوده و به شما عرضه میدارد که این نسخه از نرم افزار با ویندوز Xp سازگاری داشته. ما کمی پایین تر قابلیت اجرا شدن آنرا را نیز به شما میدهد. همان گزینه است که شما به دنبال آن میگردید. آنرا کلیک کنید . نصب را بدون بروز خطای سازگاری با سیستم عامل ادامه دهید.

نصب بدون مشکل به اتمام میرسد. البته اگر برای لایسنس آن مشکلی نداشته باشید!!!

برای آموزش مراحل نصب هم یک فایل متنی (PDF) برای شما جستجو کردم که توسط یکی از دوستان فراهم شده بود. آنرا پیگیری نموده تا نصب بدون درد سری داشته باشید.این را بدانید که برای نصب نرم افزار ابتد بایستی مراحل نصب لایسنس را بروید و سپس به نصب خود نرم افزار بپردازید…

آموزش نصب Abaqus و نحوه اعمال لایسنس

هر روز دلم در غم تو زارتر است

وز من دل بیرحم تو بیزارتر است

بگذاشتی ام غم تو نگذاشت مرا

حقا که غمت از تو وفادارتر است

  1. sina
    اکتبر 10, 2013 در 9:34 ب.ظ.

    ba salam man narmafzaro lisence mikonam vali zamane nasbe prudact eroor mide chikaresh konam???

  2. امیر
    ژوئیه 24, 2013 در 12:07 ب.ظ.

    سلام.من آباکوس رو نصب کردم نسخه 6.10.1
    وقتی نرم افزار رو اجرا میکنم به محض اینکه نرم افزار اجرا میشه میپره
    prees an key to conti
    باید چکار کنم؟؟

  3. sina
    جون 7, 2013 در 3:43 ب.ظ.

    سلام منم ویندوز 7 دارم و همین مشکل رو دارم این کار رو کردم ولی بازم همین error رو میده میشه لطفا راهنمایی کنید.

  4. مصطفی
    مارس 23, 2013 در 9:42 ب.ظ.

    سلام
    من ویندوزم XP service pack2 هست و هر کاری میکنم اباکوس نصب نمی شه، قبلا شنیدم که باید pack 3 باشه، درسته؟ فکر میکنین مشکل از چی باشه؟

  5. sina
    دسامبر 5, 2012 در 10:25 ب.ظ.

    سلام عزیز
    من مشکلم نمیدونم چیه!!!
    برنامه رو نصب میکنم ولی میخوام اجراش کنم میگه بایله libmmd.dll رو نداری با بدبخختی آوردم اون فایلو و ریختم رو سیستمم ولی حالا اررور میده که که ایراد داره و پچ نیم وجود نداره و برنامه درست کار نمیکنه . میتونی کمکم کنی شدیدا نیاز دارم بهش

  6. fardin
    اکتبر 21, 2012 در 12:24 ب.ظ.

    سلام. بعد از پایان مراحل نصب آباکوس 6.10.1 بر روی ویندوز 7 32bit در منوی استارت آیکن برنامه ظاهر نمیشه.. ایراد از کجاست؟

  7. mostafa
    آوریل 5, 2011 در 4:13 ق.ظ.

    salam !
    sale no mobarak !

    abaqus 6.10.1 ham hamintor nasb mishe ?

    ba tashakor

    • آوریل 5, 2011 در 2:40 ب.ظ.

      سلام سال نو شما هم مبارک باشه
      من آباکوس 6.10 رو در ویندوز سون 64 بیتی بدون مشکل نصب کردم
      اگر مشکلی داشتید بگید تا نحوه کرک کردنش رو توضیح بدم
      اما در نصب مث قبلی به مشکلی برنخواهید خورد

  8. اميد
    ژانویه 26, 2011 در 11:31 ب.ظ.

    سلام
    من ويندوز7براي اولين بار كه نصب كردم هيچ مشكلي نداشت وخيلي راحت نصب شد ولي دوباره كه خواستم اين ويندوز نصب كنم اين كار صورت نگرفت همش اين پيغام مي يومد كه فايل هاي لازم براي كپي در محل مورد نظر يافت نشدمن باويندوز هاي اورجينال ديگه امتحان كردم ولي باز نشد از شما ميخوام اگه اين كار از توانتون خارج نيست به من يك راهنمايي برسونيد با تشكر

    • مارس 3, 2011 در 11:16 ق.ظ.

      سلام حقیقتش شما خیلی سربسته توضیح دادید..
      نحوه نصب و نسخه ویندوزتون رو نفرمودید
      شما از داخل خود ویندوز نصب میکنید؟ یا از طریق بوت کردن با دیسک؟ اینا خیلی مهمه
      اگر از طریق بوت نصب کنید و دوباره این مشکل رو مشاهده کنید قطعا مشکل از دیسک نصبی شماست اما وقتی از داخل ویندوز نصب میکنید گزینه های دیگه ای هم هست که این مشکل رو سبب بشه..
      پیشنهاد من اینه حتما همیشه از طریق بوت کردن ویندوز رو عوض کنید.

  9. محمدرضا دشتی
    سپتامبر 12, 2010 در 12:09 ب.ظ.

    سلام و خسته نباشید
    راهنمایی که گذاشتید خیلی مفید بود و کار منو راه انداخت
    نرم افزار براحتی نصب شد .
    از راهنمایی تون خیلی خیلی ممنونم.

  10. علی
    سپتامبر 6, 2010 در 5:54 ب.ظ.

    عاشقتم محسن

  11. saza
    ژوئیه 12, 2010 در 9:28 ب.ظ.

    سلام آباکوس 6.9.1راازisgshop تهیه وطبق راهنمای تصویری نصب کرده ام ولی:
    1)نحوه نصب ونیز استفاده ازhelp
    2)نحوه نصب ونیز استفاده از tutorial
    آنرا نمی دانم.ویندوزم xp است.
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
    باتشکر

    • ژوئیه 13, 2010 در 3:07 ق.ظ.

      با سلام
      هر شرکتی که اقدام به فروش نرم افزار میکنه حتما درونش نحوه فعال سازی اینا رو هم توضحی داده.در کل بگم ببینید آباکوس آموزش کلیش یا همون Help رو باید به صورت جداگانه نصب کنید. یعنی مثل کتیا که داکیومنتیشن های جدا داره باید اونا رو جداگانه نصب کنید.بعد از طریق نرم افزار از قسمت ابزار های بالای صفحه..Help رو پیدا کنید. از زیر شاخش..search and browse manual رو انتخاب کنید تا ارتباط با داکیومنتیشن هاش رو برقرار کنه.برای توتریال ها هم اول که برنامه رو اجرا میکنی بهتون امکان پیروی با توتریال هم میده که یکم دقت کنی متوجهش میشی.
      موفق و سربلند باشی

  12. محسن
    مِی 18, 2010 در 11:35 ق.ظ.

    دستت درد نکنه
    منم چنين مشکلي دارم الان امتحانش ميکنم
    خداکنه به عوض کردن ويندوز نکشه

    • مریم زارع
      مِی 18, 2010 در 1:29 ب.ظ.

      برای نصب برنامه هایی که بر روی 7 نصب نمیشوند نیازی به تغییر ویندوز نیست.شما میتوانید با مراجعه به سایت مایکرو سافت و دانلود XPMبراحتی تمام برنامه های قدیمی را نیز نصب کنید.

  13. امير
    مِی 8, 2010 در 5:58 ب.ظ.

    سلام
    اگه ممكنه روش نصب abaqus6.9 روي catia v5r20 رو ياد بديد
    يك دنياممنون.

    • مِی 8, 2010 در 9:41 ب.ظ.

      من فکر نمیکنم که اینا روی هم نصب بشه… در حقیقت شما باید نسخه ای از آباکوس رو بگیرید که با کتیا مچ بشه یعنی به صورت یک بسته اضافی برای کتیا نصب می شود. متاسفانه بنده در این زمینه اطلاعات کافی ندارم. اما در همین حد میدانم.موفق و سربلند باشید

  14. scholar.mech
    آوریل 9, 2010 در 8:18 ب.ظ.

    سلام
    چشممون روشن ديروز هر چقدر خاستم بيام اينجا فيلتر بود؟ ولي حالا نيست؟تبريك ميگم شما هم جزء وبلاگهاي فيلتري شدين……….

    • آوریل 9, 2010 در 8:25 ب.ظ.

      روزگار همینه دیگه
      قضیه همون روباه است که داره فرار میکنه
      میگن تا بیای به اینا ثابت کنی….. گرفتنت
      البته من که متوجه نشدم
      ولی ممنون از توجه و تذکر شما

  1. No trackbacks yet.

بیان دیدگاه