خانه > آموزش نرم افزارهای مکانیک > آموزش طراحی چرخدنده ساده و مارپیچ در کتیا v5 به زبان فارسی

آموزش طراحی چرخدنده ساده و مارپیچ در کتیا v5 به زبان فارسی

سلام دوستان امروز یکی ازون مطالبی براتون گذاشتم که فوق العاده براش زحمت کشیدم. و به شما هم توصیه میکنم پخشش کنید تا همه ازش بهره ببرند ولی کم لطفی نکنید و ذکر منبع هم بکنید.

این آموزشها را بنده از مطلب قبلی که براتون گذاشتم منتهی زبان اصلی و با همین نام ، ترجمه کردم امیدوارم لذت ببرید.نکاتی که لازمه بدونید اینه که بهتره درباره طراحی چرخدنده مطالعاتی داشته باشید تا درک کنید. میتوانید از کتب طراحی اجزا جلد 2 مطالبی بدست آورید. ولی به هر حال این آموزش شما را به رسم یک چرخدنده ساده منتهی میکند.

دو تا آموزش قرار داده شده که یکی مربوط به چرخدنده ساده است و دیگری مربوط به چرخدنده مارپیچ .

اول باید شما قادر به رسم یک چرخدنده ساده باشید تا بتونید یک چرخدنده مارپیچ رو رسم کنید….. دو تا آموزش به صورت گام به گام و عکسهایی که با کیفیت بالا خودم حین کار تهیه کردم ، درست شده…… هدف فقط یادگیری شما بوده…..

البته یکسری عکس هم خودم بعد از رندر گیری تهیه کردم که در اختیار شما میذارم تا شما رو وسوسه به طراحی چرخدنده کنم..!!!!

برای دانلود و دیدن عکس های بیشتر به بیشتر بخوانید مراجعه فرمایید….

 

چرخدنده ساده

چرخدنده ساده (لینک کمکی)

چرخدنده مارپیچ

چرخدنده مارپیچ (لینک کمکی)

نظرتون فراموش نشه!!!!!

اگر قادر نیستی خود را بالا ببری همانند سیب باش تا با افتادنت اندیشه ای را بالا ببری.

دکتر علی شریعتی

  1. رضا
    مارس 22, 2014 در 4:14 ب.ظ.

    با سلام
    خیلی آقایی دستت درد نکنه مهندس

  2. مژگان
    فوریه 26, 2014 در 8:52 ب.ظ.

    سلام،خیلی خوب بود،ممنونم

  3. سهیل
    آوریل 21, 2013 در 10:23 ق.ظ.

    سلاااااااام
    ببخشید رشته من برقه ولی یه سوال دارم
    میخوام یه چرخدنده بسازم که بتونه دوتا بازو رو با تغییر زاویه هاش هدایت کنه و با دست بتونیم این تغییر زاویه ها رو انجام بدیم
    مثلا 360 درجه رو تبدیل کنیم به 24تا 15 درجه و یه ضامن هم داشته باشه که برا تغییر ازش استفاده کنیم و بعد برا ثابت نگهداشتنش قفل شه میشه لطفا راهنمایی بفرمایید
    ممنون لطفا بهم ایمیل بزنید بازم تشکر میکنم

  4. Hamid
    ژانویه 1, 2013 در 11:10 ب.ظ.

    سلام عالی بود متشکرم براتون تبلیغ میکنم
    حمید

  5. مسعود
    سپتامبر 22, 2012 در 8:01 ب.ظ.

    آقا دست مریضاد، خیلی آقایی که زحمات خودتو اینطور در اختیار بقیه میذاری و انتشار علم میکنی ، سپاس رفیق

  6. setareh
    مه 29, 2012 در 9:01 ب.ظ.

    دم همه بچه های مکانیک گرم که اینقدر باحالن
    آقا من فردا باید این پروژه رو تحویل میدادم
    واقعا ممنون
    خیلی چسبید!

  7. ایرانی سبز
    مارس 24, 2011 در 12:31 ق.ظ.

    با سلام
    بچه ها فایل ها هیچ مشکلی ندارند ولی وب سایت هاست متاسفانه ف.ی ل.ت ر شده !
    برای دانلود باید از ف.ی ل.ت ر شکن استفاده بکنین
    کاش یکی که سرعت اینرنتش بالاست بتونه یه جای دیگه مثل راپید شیر آپلودشون کنه ارزشش رو داره واقعاً کامل هستن، آموزش تصویری همراه با فرمول های چرخدنده
    ممنون از ادمین عزیز

    • مارس 24, 2011 در 5:11 ب.ظ.

      ممنون از شما ولی رپید شیر هم آنچنان پشتیبانی از اکانت های آزاد نداره اما سعی میکنم براتون در 4 شیر آپلود کنم تا مشکلی برای دوستان خوبم نداشته باشه
      با تشکر از شما

  8. امین صدیقی
    دسامبر 18, 2010 در 4:13 ب.ظ.

    سلام مهندس خوش ذوق
    آدم واقعا از دیدن آدمایی مثل شما که وقتتون و علمتون رو اینجور سخاوتمندانه در اختیار همنوعانتون قرار میدین واقعا لذت میبره.

    منتظر مکاتبه با شما هستم

    a.sadighi67@gmail.com

    امین صدیقی

  9. fateme
    اوت 21, 2010 در 3:15 ب.ظ.

    salam ,mibkhshid man natunestam file amozeshi catia ro download konam,why?

    • اوت 22, 2010 در 3:05 ب.ظ.

      سلام
      فایل ها که هیچ مشکلی ندارند
      لطفا مجداد سعی کنید
      اگر در نهایت نشد میتوانید آدرس فایل را در دانلود منیجر خودتون قرار بدید و فایل را با لینک مستقیم دانلود فرمایید

  10. سجاد
    ژوئیه 28, 2010 در 9:37 ب.ظ.

    دم همه بروبچ مکانیک گرم آموزش عالی بود کارم راه افتاد درود به شرف همه بچه های تیم …

  11. ناصر
    مه 17, 2010 در 4:29 ب.ظ.

    متاسفانه نتونستم چیزی دانلود کنم میگه دسترسی به تارنمای ارائه شده وجود ندارد

  12. ناصر
    مه 17, 2010 در 4:23 ب.ظ.

    سلام سایت شما خوبه اما من نتونستم چیزی دانلود کنم میشه بگید مشکل چیه؟

    • مه 18, 2010 در 8:05 ق.ظ.

      سلام، متاسفانه برخی اوقات سایت هایی که میزبان فایل های ما هستند توسط دولت جلوگیری از ورود می شوند که از دسترس ما هر گونه اقدامی خارج است و به قول گفتنی باید ساخت و سوخت
      !!!!

  13. mohsen
    آوریل 26, 2010 در 10:26 ب.ظ.

    dear sir
    thanks alot, it was really helpful ,would u please inform me whenever u put some catia article on the net?

  1. No trackbacks yet.

پاسخی بگذارید

