خانه > مقالات, دانستنی های یک مهندس > موتور اسکودری – SCUDERI Engine

موتور اسکودری – SCUDERI Engine

با سلام

مطلبی که در ادامه شاهد آن هستید، طراحی نوینی از موتورهای احتراق داخلی با نام اسکودری (SCUDERI) است، به گونه ای که از طراحی  آن به عنوان قابل توجه ترین بهبود در موتورهای احتراق داخلی در 150 سال اخیر یاد شده است.برای آشنایی با نحوه عملکرد و مزیت های این نوع موتور هیبرید-هوا، شما را به خواندن باقی متن دعوت میکنم.

موتور اسکودری

انقلابی در طراحی موتورهای سیکل-مجزا

طراحی موتور سیکل- مجزای ما، 4 مرحله از سیکل احتراق را بین دو سیلندر تقسیم میکند-یکی سیلندر مکش/ تراکم و دیگری سیلندر کار/ تخلیه- که توسط یک معبر میانی به یکدیگر متصل شده اند.

ویژگی های کلیدی

  • فرآیند احتراق سیکل اسکودری – جرقه بعد از بالاترین نقطه ی مرگ
  • یک سیکل احتراق در هر دور میل لنگ
  • انتشار حرارت مطلوب همفاز با پیک کاری
  • سوپاپ ورودی و خروجی کاملا تغییر پذیر
  • سوپاپ های بیرون باز شو(به سمت خارج باز شو) معبرمیانی
  • نسبت هندسی تراکم و انبساط بالا

نتایج آزمایشگاهی

نتایج آزمایشگاههای مستقل تایید میکند که موتور اسکودری دارای احتراقی فوق العاده سریع و قدرتمند است؛ همانند یک موتور دیزل، منحنی یکنواخت گشتاور، مقاومت بالا در مقابل کوبش، تولید کمتر NOx نسبت به موتورهای احتراق داخلی معمول و به صورت ایده آل برای هیبریداسیون هوا مناسب است.

.

.

.

سیستم هیبرید-هوا موتور اسکودری

باطری ها دور ریخته خواهند شد

برخلاف موتورهای هیبرید الکتریکی که با استفاده از بازیابی انرژی سینتیک، باطری های ولتاژ بالا را شارژ میکنند، سیستم هوا-هیبرید ما از انرژی سینتیک برای شارژ مخزن هوا استفاده میکنند.

انواع عملکرد

حالت معمولی اشتعال موتور – Normal Engine Firing Mode

در این حالت هر دو سیلندر تراکمی و قدرت، فعال شده وهوای فشار-بالا از سیلندر تراکم، برای اشتعال مورد استفاده قرار میگیرد-بدون جریان هوای ورودی یا استفاده از مخزن هوای ذخیره.

حالت کمپرسور هوا – Air Compressor Mode

این حالت سیلندر قدرت غیرفعال شده و سیلندر تراکم، مخزن ذخیره هوا را در عملکرد در سراشیبی ها، ترمز ها و کاهش سرعتها ، شارژ می نماید- جریان هوا به سمت مخزن ذخیره هوا بدون هیچ گونه پاشش سوخت یا اشتعالی هدایت می شود.

حالت بسط دهنده هوا و اشتعال – Air Expander & Firing Mode

سیلندر تراکم غیر فعال شده و هوای فشار-بالا برای اشتعال از مخزن ذخیره هوا آزاد می شود- بدون هیچ جریان هوای دیگری یا از هوای متراکم شده در سیلندر تراکم.

حالت اشتعال و شارژ کردن –  Firing & Charging Mode

هر دو سیلندر تراکم و قدرت فعال بوده و مخزن ذخیره هوا هنگامی که سیلندر قدرت مشتعل می شود، شارژ می گردد- هوا به سمت مخزن ذخیره هوا و سیلندر قدرت جریان دارد.

احالت انبساط هوا – Air Expander Mode

سیلندر تراکم غیرفعال شده وهوای فشار-بالا از درون مخزن ذخیره هوا برای راندن موتور آزاد میگردد- بدون پاشش سوخت یا اشتعال.

.

.

.

مزیت های کلیدی

  • قیمت پایین و وزن کم- تنها نیازمند یک مخزن ذخیره هوا و کنترل کننده است.
  • چگالی قدرت بالا
  • تبدیل کارامد انرژی سینتیک به انرژی هوای فشرده شده فشار-بالا
  • شارژ و تخلیه  انرژی ذخیره شده با سرعت بالا

.

.

.

.

.

.

.

اسکودری و سوپاپ های پروانه ای

بازده بی سابقه، کارایی بی همتا

موتور اسکودری از توربوشارژرها  بهره بسیاری می برد، استراتژی کنترل سوپاپ  شبه-پروانه ای (Miller-Like) و تراکم توسعه یافته که حقیقتا در مورد طراحی موتورهای معمول غیر ممکن است.

.

.

.

.

در طرح ابتکاری موتور اسکودری به طوری موثر شاهد

افزایش توان

و

کاهش اندازه موتور

هستیم در حالی که

نسبت مصرف سوخت

را کاهش می دهیم.

.

.

.

.

.

.

.

نمودار کارایی این موتور ها هم در شکل زیر مشهود بوده به طوری که با کاهش نسبت مصرف سوخت شاهد افزایش توان هستیم.

موتور اسکودری

دوره ای جدید برای موتورهای احتراق داخلی

با استحکام در مقابل طراحی موتورهای چهار زمانه، سیکل احتراق موتورهای اسکودری دارای دو مرحله فشار-بالا است- تراکم و قدرت. مرحله قدرت، کار یا انرژی مثبت است که توسط انبساط گاز برای خلق کار مکانیکی بوجود آمده است.مرحله تراکم، کار یا انرژی منفی است که موتور برای خلق کار مکانیکی مصرف می نماید.

افزایش خروجی

کار مفید تولید شده توسط موتور(خروجی موتور)، تفاضل کار مثبت تولید شده در مرحله قدرت و کار مصرف شده منفی در طی سیکل است.

.

.

.

.

تفاوت موتور اسکودری

بواسط جداسازی سیلندر تراکم از سیلندر کار(قدرت)، میتوان اندازه سیلندر تراکم را به منظور از بین بردن مقداری از کار تراکم منفی، کاهش داد و بواسط بکارگیری یک توربوشارژر در طراحی موتور، انرژی گاز خروجی ، به منظور دستیابی به کاهش قابل توجهی در کار منفی ، قابل بازگردانی است.

.

.

.

.

.

.

==============================================

ترجمه: محسن ملایجردی

پاییز 1390

منبع : Scuderi Group

قابل توجه علاقه مندان عزیز، در آدرس منبع ذکر شده که مروبط به شرکت دارنده این طرح است میتوانید از تصاویر و رسانه های بیشتری برای آشنایی هرچه بیشتر با این طراحی بهره ببرید.موفق باشید.

——————————————————————————–

ریسک کنید ،

سوالات بزرگ بپرسید ،

از اشتباه کردن نترسید ،

اگه اشتباه نداشته باشید ، از اینجایی که هستین خیلی دورتر (جلوتر ) نخواهید رفت!!!

  1. احسان شمس
    آوریل 4, 2012 در 1:02 ب.ظ.

    دادا محسن ، عالی بود،استفاده کردیم :دی

  2. محمد حسن
    مارس 30, 2012 در 11:27 ق.ظ.

    سلام عالي بود.

  3. arash
    نوامبر 17, 2011 در 2:54 ب.ظ.

    جالب بود مرسی

  1. No trackbacks yet.

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s

%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: