خانه > جزوات درسی مکانیک > مقاومت مصالح 3 دکتر انوشیروان فرشیدیانفر

مقاومت مصالح 3 دکتر انوشیروان فرشیدیانفر

با سلام به تمامی دوستان خوب…

عرض به خدمت شما که امروز برای بچه های جامداتی یک مطلب دارم….از بس که برای این بچه های سیالات مطلب زدیم همش فکر میکنم رشتم سیالاته!!!…. فکر کنم با زدن این مطلب یکم حساب کار دستم بیاد…. همونطور که میدونید درس مقاومت مصالح 3 یکی از دروس تخصصی-اختیاری بچه های جامداته… در ترمی که گذشت بنده این درس رو با یکی از بهترین اساتید داتشگاه کشور» دکتر انوشیروان فرشیدیانفر» گذراندم … درس خوب و شیرینی بود… کلا بهتون بگم این درس مقدمه ای بر درس الاستیسیته است که در کارشناسی ارشد به مهندسین تدریس میکنند…. مبحث میانترم کمی در وادی معادلات پیش رفته ولی در پایان ترم کار شما بیشتر محاسباتی است….

کلا یکی از منابع تدریس این درس کتاب مقاومت مصالح اوگرال هست که توسط دکتر فرشیدیانفر ترجمه شده و در بازار هم موجود است…. این کتاب توسط انتشارات دانشگاه فردوسی مشهد به چاپ رسیده…. حتما به شما پیشنهاد میکنم این کتاب رو تهیه بفرمایید.

 

برای شما قسمتی از سر فصل های این درس رو که خودم جزوشو در سر کلاس دکتر یادداشت کردم قرار میدم… امیدوارم استفاده بفرمایید…. راستی نمونه سوال های میانترم و پایان ترم این درس رو براتون آپلود کردم تا با نمونه ای از مسائلش آشنا بشید…

بررسی تئوری های شکست مواد

در این بخش به معرفی تئوری های مختلف برای شکست مواد اعم از ترد و نرم پرداخته شده البته به صورت خلاصه نه همانند کتاب

خمش در تیرها

خمش در تیرها که از فرمول های مقاومت مصالح پیروی نکنند-معرفی تئوری وینکلر-Winklers Theory

بارگذاری اعضای متقارن

در این بخش هم به تحلیل استوانه های بارگذاری شده  یک جداره و چند جداره همانند لوله توپ پرداخته شده است- البته به صورت خلاصه

نمونه سوالات امتحان مقاومت 3

همانطور که از نام آن پیداست…. چیز خوبیه!!!!!

من کار را از جایی شروع میکنم که آخرین نفر رها میکند

توماس ادیسون

  1. هنوز دیدگاهی داده نشده است.
  1. No trackbacks yet.

پاسخی بگذارید

